Lars Andersen

Wednesday, March 07, 2007

Kære Martin & alle gode kammerater i Nabogruppen

Omsider oprandt den glædesdag, nogle af os har længtes efter i 24 år!

I torsdags blev miniterroristerne omsider frataget deres førerbunker, og i dag er nedrivningen begyndt! Hvis ikke jeg havde set begge dele med egne øjne, havde jeg ikke turdet tro på det! Gadeterror over hele byen , bål & brand, totalrasering af gymnasier m.v. var desværre kun hvad, man kunne regne med fra denne antisociale kant, men mon ikke det værste er overstået nu, og det mest bliver nålestikaktioner, vi kommer til at se i de nærmeste uger, kortvarig afbrydelse af trafikken på udvalgte steder & den slags?

Nu har de tabt det afgørende slag, har ikke længere nogen styrke position at forhandle ud fra, og det virker ikke sandsynligt, at BR nu vil være særlig ivrig efter at forære de Autonome et nyt hus, hvor hele balladen så kan starte forfra (men når man ser på kvalitetetn af i hvert fald nogen af de personager, der bliver prof. kommunalpolitikere, er det nok klogest ikke at forsværge noget...)

En skam det ikke lykkedes at mødes i går, jeg ankom til St. Hans Torv lige lidt over 12, fandt ingen af Jer, prøvede så at tage til pladsen foran Empire, hvor jeg jo hørte, I havde været ½ time før, der var I heller ikke. Jeg må indrømme, at så helligede jeg mig andre, private opgaver resten af dagen.

Det er fint, at vi har fået opmærksomhed i medierne, ja sogar i BBC, godt at at de har fået øjnene op for, at der bor andre end Autonome banditter & deres medløbere på Nørrebro. Noget af det, jeg har fået sendende pr. mail, vil maskinen ikke vise, noget med sikkerheden, men en stor cadeau til Jer, der har gået i spidsen! Fed løbeseddel! Og politiet har, så vidt jeg har kunnet følge, også gjort en glimrende indsats. Mediekontakter, en god sag, gode argumenter, der står vi stærkt, jeg må indrømme at være loren ved ideen om fakkeltog, hvad angår at samle opløb på gaden vil vi aldrig kunne konkurrere med modstanderne, for hvem gadekamp er selve det element, de trives i. Og har vi ikke også set ild nok på Nørrebros gader lige nu?...

Opråbet "Aldrig mere Ungdomshus på Nørrebro" (en fængende overskrift!) vil jeg gerne skrive under på, hvis den bliver rettet for stavefejl,dér er jeg lidt nøjeregnende.

Mange hilsener til Jer alle & på genhør
Lars Andersen

0 Comments:

Post a Comment

<< Home